Қазақстандықтар жеміс-жидек сатып алуды азайтқан – зерттеу
Сонымен қатар сүт өнімдері мен етке сұраныс артып келеді

Қазақстандықтардың азық-түлік тұтыну құрылымында соңғы жылдары оң өзгерістер байқалады — сүт өнімдері мен етке сұраныс артып келеді, алайда тәттілер әлі де ең көп сатып алынатын тауарлардың бірі болып отыр, деп хабарлайды Azattyq Rýhy Saudata-ға сілтеме жасап.
Тәттілер мен сусындар көш бастап тұр
Аналитиктердің мәліметінше, кондитерлік өнімдер қазақстандықтардың сатып алу құрылымында әлі де бірінші орында тұр.
«Кондитерлік өнімдер супермаркеттердегі орташа тұтыну чегінің 15,7%-ын құрайды. Екінші орында – сусындар (10,4%), ал үшінші орында – ет өнімдері (10,3%). Ал сүт өнімдері жалпы сатып алу көлемінің 8,8%-ын ғана иеленеді», – делінген зерттеуде.
Тұтыну құрылымы салауатты бағытқа бет алды
Дегенмен, соңғы уақытта азық-түлік себетінің құрамында сауықтыру тенденциясы байқалады: егер сатып алу жиілігіне қарай бағаласақ, тәттілер мен шоколад өнімдері екінші орынға түскен (33%), бірінші орынды сусындар (43%) иеленіп отыр, ал сүт өнімдерінің үлесі 30%-ға жетіп, тәттілермен шамалас деңгейге көтерілген.
Нан мен жеміс азайған
Аналитикалық мәліметтерге сәйкес:
- нан және тоқаш өнімдері 2024 жылы чектердің шамамен 23%-ында кездессе, 2025 жылы бұл көрсеткіш 20%-ға дейін азайған;
- жемістер де сирек сатып алына бастаған – былтыр 10,6% болса, биыл 9,4%-ға түскен.
Азық-түлік себетінің жаңа бейнесі
Жалпы алғанда, Қазақстанда азық-түлік тұтыну мәдениеті салауатты бағытқа қарай өзгеріп келеді:
- тәттілер мен газдалған сусындар бұрынғысынша танымал болғанымен, олардың үлесі біртіндеп азаюда;
- сүт өнімдері мен етке сұраныс артуда;
- көкөністердің үлесі жыл бойы тұрақты деңгейде сақталуда, маусымдық өзгерістерге байланысты сәл ауытқиды.
Сарапшылардың пікірінше, бұл қазақстандықтардың тамақтану әдеттерінің сапалы өзгерісін көрсетеді — тағам рационы енді біртіндеп «тәтті және фастфудтық» сипаттан «ақуызды әрі табиғи» бағытқа ауысып жатыр.